Hjemmesideudvalget

Senest opdateret 18. maj 2025

Hjemmesideudvalget (HSU) består af en SG-valgt webmaster samt medlemmer, der har meldt sig til udvalget.

Udvalget vedligeholder mødelisten på baggrund af information fra de respektive grupper, samt lægger nyhedsopslag op på sitet.

Derudover vedligeholder udvalget ACA Danmarks hjemmeside (WordPress og plugins), administrerer ACA’s e-mails (webmails og aliasmail), samt administrerer ACA Danmarks Zoom konti.

Henvendelser vedrørende:

  • mødelisten,
  • nyhedsopslag om fx ACA relaterede arrangementer,
  • indholdet på de eksisterende sider på hjemmesiden,
  • oprettelse af ACA Danmark e-mails, samt
  • anvendelse af ACA Danmarks Zoom konti til almindelige ACA møder, serviceudvalgsmøder, workshops eller events

skal rettes til HSU på mailen: webmaster@aca-danmark.dk.

Man er også velkommen til at sende forslag og ideer til nye tiltag på ACA Danmarks hjemmeside til HSU, via Webmaster-mailen.

Væsentlige ændringer af hjemmesiden vil dog være noget, som skal vedtages som stillet forslag til et SGM. Indkomne forslag og ideer vil ikke automatisk videresendes til SGM-dagsorden af HSU, så med mindre andre aftales, påhviler det som udgangspunkt forslagsstilleren at sende til SGM ad de sædvanlige kanaler.

SG vedtog i august 2020følgende retningslinjer for, hvad der skal være opfyldt, for at det kan lægges op på hjemmesiden:

  • Nyheder mv. fra ACA WSO.
  • Nyheder mv. fra ACA Danmark (SG eller serviceudvalg).
  • Nyheder vedrørende danske ACA grupper (fx. opstart af ny gruppe), herunder vedligeholdelse af mødelisten
  • Grupper, som inviterer til et ACA-relateret arrangement med et element af helbredelse.
  • Nyheder vedr. træf / konventer, hvor ACA Danmark deltager, enten på gruppeplan eller ved et serviceudvalg.
  • Workshops efter Store Røde Bog, Gult hæfte, The Laundry List Workbook, eller andet ACA WSO godkendt materiale.
  • Invitationer til træf mv. fra ACA fællesskaber i andre lande
  • Tekster fra ACA WSO godkendt litteratur, fx Rød Bog og Meditationsbogen.

Med ”ACA-relaterede arrangementer” menes et arrangement, der er baseret på en gruppesamvittigheds- beslutning. Vores tradition siger, at vi kun er betroede tjenere. Så ACAs hjemmeside er ikke stedet for opslag om enkeltpersoners initiativer, der må betragtes som værende privat. Med ”et element af helbredelse”, vil det fx kunne være afholdelse af et ACA møde.

Udvalget består af Annette JK (Webmaster og forperson) og Pia.

Udvalgets e-mail: hjemmesideudvalget@aca-danmark.dk

Udvalgets medlemmer har delt opgaverne mellem sig. Pia har det primære ansvar for de løbende opdateringer af mødelisten. Annette tager de øvrige opgaver, fx e-mails, filer, Zoom mv. Man vil derfor godt kunne opleve, at man får svar fra begge udvalgets medlemmer, afhængigt af hvad man henvender sig om.

Udvalget kan godt bruge et medlem mere, der har erfaring med og viden om de mere bagvedliggende tekniske dele af WordPress og plugins. Hvis det er dig, så hører vi gerne fra dig.

Udvalget mødes efter behov for at diskutere og prioritere aktuelle og fremtidige opgaver vedrørende hjemmesiden. Referatet af møder, kan ses herunder. Men typisk holdes der kontakt via telefon eller email.

Udvalget aflægger status for sit arbejde ved SGM, som derfor fremgår af SGM-referaterne, der ligger i Servicegruppens arkiv. Gå til Servicegruppens arkiv